Klienci Poczty Polskiej w Węgorzynie pozbawieni parkingu .

poniedziałek, 5 June 2017 12:03   Węgorzyno

Wprowadzone przez starostę łobeskiego i Zarząd Dróg Powiatowych w Łobzie zmiany utrudniły klientom Poczty Polskiej parkowanie przed placówką.

lobez24.pl

lobez24.pl
Rozwiązanie problemu niepoprawnego parkowania samochodów przed placówką Poczty Polskiej w Węgorzynie wydawało się proste: oddzielić słupkami ozdobnymi część chodnika od miejsc postojowych, ustawić oznakowanie pionowe, namalować poziome, wyznaczyć miejsce dla osób niepełnosprawnych.

Decyzję w tej sprawie starosta łobeski i Zarząd Dróg Powiatowych w Łobzie (parking znajduje się w pasie drogi powiatowej) podjęli w ekspresowym czasie niespełna 2 lat.

Wszystko w celu poprawienia bezpieczeństwa pieszych i mieszkańców przyległej posesji. Niesforni kierujący korzystający z usług placówki pocztowej parkowali swoje auta najczęściej w sposób prostopadły do osi jezdni, blokując tym samym możliwość swobodnego przejścia chodnikiem oraz bezpiecznego wyjazdu z sąsiedniej posesji. O zmiany wnioskowali mieszkańcy Węgorzyna.





W kwietniu 2017 roku ZDP w Łobzie dokonał stosownych modyfikacji. Zamontowano słupki uniemożliwiające wjeżdżanie pojazdów na teren chodnika, namalowano kopertę dla niepełnosprawnych, ale nie wyznaczono pozostałych miejsc parkingowych.

Tutaj można przeczytać i zobaczyć efekt

Mieszkańcy zgłaszali swoje uwagi co do jakości wykonania. ZDP dokonał poprawek, ale nie tylko. Zmieniono ustawienie słupków ozdobnych, zlikwidowano pozostałe miejsca parkingowe, ustawiono donice ozdobne. Pozbawiając tym samym mieszkańców możliwości parkowania pojazdów przed placówką pocztową.

Rozwiązanie problemu poprzez likwidację problemu? Gratulujemy pomysłu!


Rzecznik Poczty Polskiej o wprowadzonych zmianach i możliwości parkowania na tyłach placówki.


- Naszą placówkę w Węgorzynie obsługują w czasie wymiany ładunku pocztowego samochody dostawcze. Potrzebują swobody manewrowania w miejscu, które upatruje Pan jako dogodne do parkowania dla klientów. To oraz względy bezpieczeństwa są dla nas priorytetowymi argumentami, aby zachować status quo w tym względzie.

- Przed utworzeniem obecnego parkingu klienci nie zgłaszali uwag na zaparkowane samochody. Jako operator wyznaczony, mamy obowiązek zapewnić dostęp do usług każdemu obywatelowi. Wprowadzone przez ZDP w Łobzie zmiany utrudniły klientom Poczty Polskiej parkowanie przed placówką.