Ustawa o Tarczy Antykryzysowej 2.0 wprowadziła możliwość ubiegania się o pożyczkę również dla działalności gospodarczych, które
nie zatrudniają pracowników. To znacząca zmiana, otwierająca możliwość wnioskowania o 5000 zł dla wielu mikroprzedsiębiorców.
Teraz o mikropożyczkę do Powiatowego Urzędu Pracy może zgłosić się
każdy mikroprzedsiębiorca, który doświadcza trudności w prowadzeniu działalności w związku z pandemią. Jest tylko jeden warunek. Jaki?
Działalność musi być założona przed 1 marca 2020 roku.
Na co mogę wydać pożyczkę?
Na bieżące koszty związane z prowadzoną działalnością. Np. na opłacenie podatków, składek ZUS, towary, materiały lub np. czynsz.
Możemy wnioskować o dowolną kwotę, ale nieprzekraczającą 5000 zł.
Jak umorzyć pożyczkę?
Umorzenie pożyczki oznacza brak konieczności zwracania pożyczonych pieniędzy. Jak to zrobić? Warunek jest prosty. Wystarczy
prowadzić działalność gospodarczą przez 3 miesiące licząc od dnia otrzymania pożyczki.
A co z przedsiębiorcami, którzy zatrudniają pracowników?
Również mogą wnioskować o umorzenie, a co więcej, nie mają już obowiązku utrzymania stanu zatrudnienia. Obowiązywało to w pierwotnym projekcie o Tarczy Antykryzysowej. W Tarczy 2.0 obowiązek ten został wykreślony.
Pamiętajmy, że mamy 14 dni na złożenie wniosku o umorzenie licząc od upływu 3 miesięcy, po których pożyczkę. Jeśli pożyczkę otrzymaliśmy 21 kwietnia, to na wniosek o umorzenie mamy czas do 4 sierpnia.
Jak złożyć wniosek on-line?
Wnioskujemy do odpowiedniego dla naszej działalności Powiatowego Urzędu Pracy.
- Przechodzimy na stronę praca.gov.pl
- Klikamy na pole Tarcza Antykryzysowa.
- Wybieramy żółty wniosek PSZ-PKDG.
- W punkcie 2 klikamy Pobierz umowę. Nie wypełniamy, ani nie drukujemy jej. Załączymy ją później pustą wypełniając wniosek.
- W polu Adresat wniosku wyszukujemy odpowiedni dla naszej działalności Powiatowy Urząd Pracy.
- Klikamy Przejdź do edycji wniosku.
- Wypełniamy nasze dane osobowe.
- W punkcie 5 wpisujemy kwotę, o którą wnioskujemy oraz nasz numer rachunku bankowego.
- W polu Załącznik nr 2 załączamy pustą umowę z naszego punktu 4.
- W dołączonym formularzu wybierz odpowiedni dla swojej działalności kod PKD.
- Jeśli nie zatrudniasz pracowników lub zatrudniasz średniorocznie nie więcej niż 9 pracowników – zaznacz mikroprzedsiębiorca.
- W pytaniu o pomoc publiczną wykazujemy zwolenienie z ZUS (pod warunkiem, że otrzymaliśmy już decyzję o zwolnieniu). Nie wpisujemy postojowego – to świadczenie nie jest pomocą publiczną.
- Sprawdzamy poprawność wprowadzonych danych i klikamy Dalej.
- Jeśli nie mamy konta na praca.gov.pl – zakładamy je, a następnie podpisujemy wniosek profilem zaufanym ePUAP.
Pamiętaj, że: Składając wniosek elektronicznie, Twoje dokumenty opatrzone są podpisem elektronicznym i nie wymagają dodatkowego podpisywania i skanowania dokumentów.!
Skaładamy wniosek papierowy
Pobieramy, drukujemy, wypełniamy i podpisujemy następujące dokumenty:
1. Umowa pożyczki
2. Wniosek o udzielenie pożyczki
3. Instrukcja wypełniania wniosku
4. Zasady udzielania pożyczki
Ważne: Aby przyśpieszyć proces jego realizacji, złóż podpisane dokumenty (wniosek+umowę) w trzech egzemplarzach. Wnioski należy składać do skrzynki podawczej umieszczonej na drzwiach Urzędu Pracy lub pocztą na adres :Powiatowy Urząd Pracy w Łobzie, ul. Niepodległości 13, 73-150 Łobez.
Gdzie szukać pomocy?
Wszelkie informacje można uzyskać pod następującymi numerami telefonów: 91 39 740 88, 91 39 742 44, e-mail: sekretariat
puplobez.pl, dotacje
puplobez.pl