
2025-11-04 08:47:00

2025-09-29 17:18:00

| Rok | Zadłużenie |
|---|---|
| 2021 | 34 384 856 zł |
| 2022 | 33 694 147 zł |
| 2023 | 39 281 554 zł |
| 2024 | 40 510 776 zł |
| 2025 | (plan) – 41 137 654 zł |
- bip.lobez.pl
2025-09-24 09:14:00

2025-09-23 10:25:00

2025-02-27 21:26:00

- Radna Wiesława Romejko podczas 11. Sesji Rady Miejskiej w Łobzie w dniu 27.02.2025 r.
- Burmistrz Piotr Ćwikła podczas 11. Sesji Rady Miejskiej w Łobzie w dniu 27.02.2025 r.
- Radna Wiesława Romejko podczas 11. Sesji Rady Miejskiej w Łobzie w dniu 27.02.2025 r.
- Przewodniczący Rady Henryk Stankiewicz podczas 11. Sesji Rady Miejskiej w Łobzie w dniu 27.02.2025 r.
„ Firma, która kupiła działkę u nas w strefie przy ulicy Drawskiej jest w trakcie szykowania projektu pod kątem złożenia wniosku do środków z PO KL związanych z wsparciem przedsiębiorców na badania i rozwój. Firma prawdopodobnie będzie zajmowała się liofilizacją żywności”
- mówił podczas połączonych komisji w dniu 25 lutego 2025 r. burmistrz Piotr Ćwikła
„Decyzja jest, ale ona będzie ostateczna wtedy, kiedy będzie podpisana umowa. Uzupełniamy jeszcze dokumenty, o które nas poprosił Urząd Marszałkowski”
- mówił podczas sesji w dniu 27 lutego 2025 r. zastępca burmistrza Tomasz Sobolewski.
2025-02-25 19:40:00

| Nazwa pozycji | było | będzie |
|---|---|---|
| Wynagrodzenie zasadnicze | 9225 PLN | 10250 PLN |
| dodatek funkcyjny | 2835 PLN | 3150 PLN |
| Dodatek za wieloletnią pracę w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego | 1845 PLN | 2050 PLN |
| Dodatek specjalny w wysokości 30% łacznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego | 3618 PLN | 4020 PLN |
| Razem: | 17523 PLN | 19470 PLN |
- Wspólne posiedzenie Komisji Stałych Rady Miejskiej w Łobzie w dniu 2 1 maja 2024 r.
- źródło: bip.lobez.pl
2025-02-17 19:07:00

- VIII sesja Rady Miejskiej w Łobzie w dniu 28 listopada 2024 r.
| m3 | 2024 [brutto] | 2025 [brutto] | Wzrost [PLN] | Wzrost [%] |
|---|---|---|---|---|
| woda | 5.62 | 6.94 | + 1.33 | + 19% |
| ścieki | 11.70 | 16.22 | + 4.53 | + 28% |
| woda+ścieki | 17.31 | 23.17 | + 5.85 | + 25% |
2024-10-23 12:21:00

2024-09-03 08:02:00

- mówił podczas połączonych Komisji Rady Miejskiej w Łobzie w dniu 27 sierpnia 2024 r.
2024-08-29 17:27:00

2024-05-21 19:05:00

Zaskakująca decyzja radnych w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla burmistrza Łobza. Podczas dzisiejszych obrad połączonych komisji stałych rady jednym z punktów było ustalenie wynagrodzenia dla burmistrza.
W projekcie uchwały czytamy:
Ustala się od dnia 1 maja 2024 roku wynagrodzenie Burmistrza Łobza w kwocie: 17.523 zł miesięcznie brutto, na które składa się:
Tu należy zaznaczyć, że nie są to maksymalne stawki wynagrodzenia jakie można ustalić dla burmistrza.
Wynagrodzenie Pana Burmistrza nie wzrasta, pozostanie na poziomie z roku 2021 (...), chyba że burmistrz będzie się bardzo dobrze sprawował, to może po dwóch i pół roku podniesiemy Panu Burmistrzowi wynagrodzenie, na razie pozostaje bez zmian - mówił Henryk Stankiewicz Przewodniczący Rady, uzasadniając ustnie projekt uchwały.
Podczas kampanii wyborczej bardzo często słyszeliśmy, że nasze miasto preżnie się rozwija, inwestorzy walą drzwiami i oknami do naszej strefy ekonomicznej, budżet ma się dobrze - jednym słowem miasto mlekiem i miodem płynące - tym bardziej zaskakująca jest decyzja radnych. Za dobrą pracę dla społeczności lokalnej należy się godna płaca. W tym roku pracowników urzędu objęła nieznaczna podwyżka wynagrodzeń na poziomie od 5-8%, czy podobna nie powinna objąć burmistrza? Pozostawiamy to rozwadze radnych podczas środowej sesji.
Analizują dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej oświadczenia majątkowe, można stwierdzić, że burmistrz zarabia mniej niż jego zastępca. Tak być nie powinno.
2024-02-21 10:36:00

W okresie od 6 kwietnia do 11 lipca 2023 r., Regionalna Izba Obrachunkowa w Szczecinie przeprowadziła kontrolę kompleksową gospodarki finansowej Gminy Łobez za lata 2019-2022 oraz wybranych zagadnień za okres sprzed 2019 r. i występujących w roku 2023. Kontrolę przeprowadzono metodą reprezentatywną, obejmując nią losowo wybrane operacje finansowo-gospodarcze, dowody źródłowe oraz ewidencję księgową.
W oparciu o dokumentację udostępnioną inspektorom kontroli stwierdzono uchybienia i nieprawidłowości w działalności Gminy, będące wynikiem nieprzestrzegania obowiązujących przepisów, ich wadliwej interpretacji oraz niewystarczającego działania procedur wewnętrznej kontroli finansowej.
W celu ich wyeliminowania koniecznym jest bezwzględne przestrzeganie obowiązujących norm prawnych.
Jedno z wykazanych uchybień dotyczyło spraw organizacyjnych:
W wystąpieniu pokontrolnym RIO z dnia 6 września 2023 r. czytamy: Z dniem 1 maja 2015 r., a następnie od 25 lutego 2019 r. funkcję Sekretarza Gminy powierzono pracownikom (2) uprzednio zatrudnionym w Urzędzie Miejskim na innych stanowiskach, zamiast wyboru dokonać w drodze procedury naboru na wolne stanowisko kierownicze. Za wskazaną nieprawidłowość odpowiedzialność ponosi Burmistrz.
Regionalna Izba Obrachunkowa w protokole wskazuje że: Obsadzanie stanowiska Sekretarza Gminy powinno się odbyć zgodnie z obowiązującymi przepisami.